"Караваните" или живот на колела - Блога на Владо

Breaking

неделя, 26 септември 2010 г.

"Караваните" или живот на колела

В тази статия искам да разбуля някои митове относно един доста известен начин за почивка по света, които за България е доста слабо известен, а дори за някои е срамно (незнам защо). Повечето хора, когато чуят думата каравана винаги я свързват с няколко неща "а цирк ли е дошъл", " ооо онея строителните фургони ли ", или "ааа Бай Добри дето пържи цаца в една" . Всеки смята, че да прекараш почивката в каравана е унизително и дори гнусно, представят си едно кубче с прозорци, и в него една маса и две походни легла (и после как да имаш добро мнение за тях). Много често нова каравана с нормалните екстри нова струва колкото панелна гарсониера в София. Като екстрите, които може да има са неизброими, всичко което може да се сетите - баня, тоалетна, кухня, климатици , захранване от 220 волта, плазени телевизори, сателити и още много други големи и малки неща. Наистина старите модели не се славят с извитите си форми, но новите са като излезли от бъдещето. Общото име каравана се разделя на няколко категории.

Така, това е стандартната каравана, която се тегли. Тази на снимката е марка Tabbert модел Paganini на цена около 50-60 000 евро. По принцип новите каравани са доста скъпи, но може да започнете с нещо по-старо на Българският пазар се предлагат запазени каравани от 5000 до 10000 лв. като по известни марки са Tabbert, Hobby, Adria, Dethleffs, и още много други. Размерите започват от 3 метра, и стигат до 10 метра.
Цената се определя от размер и оборудване.
Плюсове, и минуси на караваната. Главния минус е тегленето и маневрирането с нея според това колко е дължината и(представете си да е 10 метра). Не е хубаво да я друсате по горите не позволява висока скорост на превозното средство което я тегли. Хубавото при тях е, че я откачате на къмпинга и може да използвате теглещото превозно средство докато си почивате - кола, джип. И малко снимки.













                                                                                  
Кемпер - кемпера е на базата на микробус или дори камион. Оборудването и големината  са еднакви като при каравните, цена на нов къмпер е от 100 000 до 300 000 евро половината от цената се определя от микробуса на които е монтирана спалната част. Може би единствените разлики са във височината като при къмпера е по-голяма и мястото за багаж което отново е по- голямо в къмпера. Плюсове, и минуси на кемпера. Така като цяло къмпери ползват хората който са минали вече през караваните и търсят нещо по-добро. Плюсове - скоростта при движение е по-голяма, може да се качите в гората, но трябва да внимавате от клоните да не строшите надстройката (на снимката се
 вижда, че е височко), повече място за багаж го споменах вече, при дълго пътуване пътниците не се гънат на осем, а пътуват удобно( аз съм 1.90 и много обичам да се возя отзад в кола сещате се) има доста плюсове, но няма да се сетя за всички. Минуси тук са, че след като сте в къмпинга не може да отидете с къмпера за цигари, ще трябва да палнете колелото или каквото имате за придвижване. Малко се оплетох, но да го кажа по-просто с караваната до къмпинг в България (не, че не може в чужбина, но е по-неудобно) с къмпера мечтаете за обиколка на Европа това е къщата за вас. И малко снимки на къмпер.





Както и при автомобилите има класически модели коли, така и при караваните и къмперите има класически модели.
Airstream широко известна марка каравани за Америка. Луксозни и с обшивка от алуминиеви листи след като бъде полирана може спокойно да се огледате в нея. В Европа са слабо известни и са доста малко, запазените или реставрираните модели се използват предимно с рекламна цел, а продажната им цена е доста висока.







При къмперите GMC води с извънземните си модели (супер готини са) произведени 70-80 година.






 Сега да преминем на тежка категория "къщи на колела" тук става на въпрос за седем цифрени суми.

Вилата за милион вече не Ви харесва, искате да почивате в нещо по-така, искате да не сте лишени от нищо по време на почивка значи имате излишен милион-два и следващото предложение е точно за вас. Виждаме къмпер на база автобус (макар да не е точно така). Просто за екстри няма какво да говоря, тук вече екстри са да има тераса или в багажното да се събира една кола за друго всичко си има.Оставям снимките сами да говорят за себе си.


























Искате да разгледате Африка и се чудите с какво, това предложение е за вас. Екстирите са като посочените по-горе съчетани с висока проходимост и това, че резервоарите за вода и гориво са много по-големи за да можете да обикаляте пустинята по-дългор без да се нуждаете от нищо. И тук оставям снимките да говорят за себе си.







И накрая което и да изберете ще имате една незабравима почивка, все пак Вие сте в летния или зимния си дом. Също така границата е само сумата, която сте заделили за почивката. И последното почивка с втория Ви дома може да излезе повече от обикновена такава на хотел, но Вие избирате и сравнявате нещата. За жалост къмпингите в България са на изчезване и много хора с "къщи на колела" избират европейски къмпинги на които да почиват.

Няма коментари:

Публикуване на коментар