Време е да си намериш работа! - Блога на Владо

Breaking

неделя, 9 октомври 2011 г.

Време е да си намериш работа!

Това е един от сценариите, които се случва на хората на възраст 19-20 години. Изглежда лесно и безпроблемно, но дали е така. Че е време, време е , но откъде да започнем.  Интеренет естествено е първото място, за което се сещаме. Влизаме в най-известния сайт за работа. Хиляди пледожения иглежда, че не било толкова сложно, а и има доста различни предложения и няма начин да е труднно за един млад човек да си намери нещо за него. Интересна обява търсим млад човек за работа, в млад и динамичен екип, договор, заплатата е добре, но има нещо, в изискванията в почти всички обяви, което ни ограничава и това е редът на, които пише ОПИТЪТ Е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН. WTF откъде да го натрупам този опит като тази година завърших. ок продължаваме нататъка хмм нова обява не пише да се изисква опит, а обявата отново е от сорта на млади хора и така нататъка. Става въпрос за действителен разговор между мен и работодател за  длъжнност, която попринцип не ми е много чужда, но го нямам документирано, а и ето как протече разговора между него и мен.

 АЗ - Ало. Добър ден обаждам се във връзка с обявата, която сте публикували във вестника. Търсите ли още хора?
 Работодателя - Да търсим още хора, на колко сте години, и колко опит имате на тази длъжност?
 АЗ - На 19 години съм и нямам опит, но ще се справя с тази работа.
 Работодателя - Без опит? То и за печенето на семки се изисква опит!

Просто без да казвам нищо си затворих телефона просто, нямаше какво да кажа. Разбирам, че има професии, които си имат своите тънкости, за които трябва да имаш определена квалификация. Но за едни от най-ниско заплатените първо и второ професии, в които ако човек има желание за работа би се справил безпроблемно стига да му дадат шанс за това,  да ми пишеш някакви сериозни изисквани е просто смешно. Може ли в обява за охранител на строителен обект да се пише, че хората трябва да имат опит. В какво се изразява той, може би че не заспиваш нощем или някакви бойни умения, кое е толкова сложното. За мен да работиш като охранител невъоръжен значи да следиш какво става, и ако има проблем да сигнализираш или нещо аз пак не съм разбрал, или може би трябва да влезеш в схватка с натрапниците, и ако са повече да те пребият за 300 лв. или какво незнам и аз какъв опит какви 5 лв. незнам. А забравих защо да се плащат по-мизерните 300 лв на млад човек, като може да се наеме пенсионер за 100 и всичко да е екстра. А пак отново съм в грешка пенсиите са малки и е трудно на хората. Добре, колко от пенсионерите живеят под наем като мен, а също и при мен се е случвало да взимам минималната пенсия за месец, но аз не плащам само ток и вода ами наем, телефони, интеренет. Да също колко по-леснно е да вземеш човека с опит 20 години, отколкото някои по-млад, които има желание да работи. Да знам, че нещата не са точно така има и изключения, но колко са те, да и кучето си лае , а кервана си върви също. Да и пак едни големи цифри и проценти за безработицата, и колко хора заминали за чужбина и само те си знаят как са там. И целя проблем за това, че няма кои да направи нещо и младите хора да имат по-голям избор за работа. Трябва ли за младите хора да има професии като докер, мияч на автомивк или сервитьор не казвам, че професиите са лоши. Смятам, че всеки млад и амбициозен човек, би навлязъл бързо в нещата за една седмица дори и да няма опит, но явно всичко е шанс, които не всеки получава. Но също се наблюдава и другата крайност, наемат се хора, за които всички знаят, че не стават за тази работа, но и там са едни роднини, абе тоя много мои човек. И последно, да процента на младите безработни не е голям, а и няма смисъл за промяна, защото все повече ще намалява докато не останат 5 % от младите в България. Благодаря за вниманието!

Няма коментари:

Публикуване на коментар